Mitt ridpass idag!

Idag red jag i ridhuset för det var trist väder. Jobbade honom fram i skritt i hela LC:1. Sedan jobbade jag honom i en låg form i trav. Det gjorde jag i en stor åtta på hela ridbanan med övergångar inlagt. Sedan red jag på korta tyglar i serpentiner. I lättridningen går det jättebra och han jobbar på fint men så fort jag sätter mig ner trycker han upp huvudet och springer. Det jag gör är håller händerna stilla och trycker på honom. Ibland fungerar det ibland fungerar det inte.
Sen galopperade jag. Först uppsående sedan nedsittande. Gick helt ok men han rusade lite. Red igenom hela LC:1 sen och det gick väl sådär. Han har ingen jämn takt, och då jag trycker på blir det mer rus och upp med huvudet. Ibland känns det som om ridhuset är för litet för han kommer inte riktigt runt i hörnorna.

Gunträning på torsdag!
<3

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin bild!



Var gärna med i vår bloggtävling!

2011-10-30 @ 22:43:05
URL: http://tennisryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0