Gunträning i torsdags

Gunträningen i torsdags. Var extra tidig i stallet och pysslade länge. Då jag red fram var det helt ok, dock var han lite hård i munnen. Jag berättade för Gun om munnen och att galoppen varit svår. Vi började med övergångarna som vi jobbat med och att då han blir hård i munnen att jag bara lyfter upp händerna så han får hitta formen själv.
Det blir lätt att jag blir irriterad i händerna då han blir hård så Gun satte spöt mellan händerna på mig precis då videon slutar haha. Det var faktiskt väldigt lärorikt.
Vi höll på länge men jag fick inte till galoppen. Alltså att han skulle galoppera och bära sig. Han kunde inte alls och jag blev bara irriterad. Tillslut sa Gun att jag bara skulle låta honom galoppera på utan att bära sig på långsidorna och bygga upp från det! Det fungerade och först galopperade vi hela långsidan stående sedan halva stående sedan en volt sittande och från det kunna jobba honom mer och mer bärande.
'
Nu ska jag iväg och rida Space!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0