Uteritt och kort pogramridning!

Idag skulle jag och Tove ha ridit Gällsta rundan, en liten mindre runda där jag skulle ridit dressyr på en äng. Då jag stod nere i stallet kom Frida, kallade mig en riktig dressyrmupp (haha) och övertalade mig att rida över vägen och galoppera massor i stället. S
Jag var faktiskt lite orolig över att han skulle vara upphetsad och springig som han kan vara då man rider med andra, dessutom rida ut och galoppera massor men han förvånade mig och var faktiskt ganska snäll! Han höll lugnet helt okej och blev inte alls så tittig som han kan vara. Kändes jättes skönt!
Då vi skulle galoppera, gick allt väldigt fint men sen blev Yngve lite övertaggad då han kände att Amoure kom för nära och gjorde några bocksprång. Haha låg på nacken men lyckades ta mig upp och stanna honom.
Efter det red jag honom lite mer samlat i galoppen och traven. Vi kom till en lång uppförsbacke och där lät jag honom galoppera på. I slutet drog han iväg ett till bocksprång men det gick bra den gången med!
Då vi ridit tillbaka red jag och Frida till ridhuset. Jag skulle rida igenom pogrammet en gång. Frida hjälpte till lite och jag tycke pogrammet gick super! Galoppen börjar verkligen fungera nu och han trampade på bra i traven! Det ända som var lite negativt var att övergångarna till skritt var lite hastiga men jag måste jobba med att förbereda mycket bättre innan jag gör något nytt.
Stal Toves bild!
Yngve var så nöjd när han fick komma in i stallet efter en lång tur och få en stor påse lunchhö!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fösvann bloggtävligen igen, eller har jag missat vem som vann?

2011-11-06 @ 18:05:58
Postat av: A

Tycker vi är skyldiga hästarna att låta dem få komma ut och bara galoppa ibland också, inte bara kräva att böja och ställa varje ridpass :)

2011-11-06 @ 20:41:46

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0