Ridlektion för Gun + Bilder

Jag red ju då fram själv. Traven var helt ok men då jag prövade att galoppera gick det knappt. Han bara spang på och om jag hade otur saktade han bara av direkt.
Sen kom Gun in och hon sa till mig att rida igenom hela LC:1 från början. Det gick hur bra som helst!!!!!!!! Han gick på jättefint i nedsittningen vilket jag tyckt varit svårt tidigare. Han hade även en jääättteefin takt och tempo. Kändes som vi flög fram haha. Han fattade även galopp och vi red våran 20 m volt. Han sprang lite men han galopperade i alla fall!
Sen red jag på en stor volt runt Gun och då gick han på superfint. Gun bad mig fatta galopp och det gjorde jag. I början gick det sådär. Han hade svårt att fatta men då han tillslut gjorde det var det mycket spring. Det löste vi med att jag skulle använda magmusklera för att hålla igen honom. Om jag då gör så, rider med magen och sitter rakt så fattade han jättefint galoppen. Jag kunde även korta upp honom. I slutet så gick det hur bra som helt och han galopperade på jättefint utan att springa, slängtrava eller stanna.
Traven efter galoppen var underbar. Han lyfter på benen hur fint som helst då. Både jag och Gun var super nöjda.
Hoppas det går lika bra på söndag!
Jag lägger upp alla bilder imorgon och så blir det ett litet outfit-inlägg, missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Maja

din häst liknar verkligen våran ! :)

2011-11-04 @ 21:12:28
URL: http://majjaa.blogspot.com
Postat av: Lisa - dressyrfocus

Snyggingar ! :D

2011-11-04 @ 21:24:57
URL: http://dressyrfocus.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur mycket kostar det i stallhyra där ni har era hästar?

2011-11-04 @ 22:34:19
Postat av: matilda :)

Måste säga att jag tycker du har en grymt fin design till din blogg! :)

2011-11-04 @ 22:41:24
URL: http://skogsrusset.soclog.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0