Dressyrträning 1/11

Amoure skötte sig riktigt bra idag :)
Jobbade lite med galoppen först, lite fattningar med mera. Han skötte sig bra, var inte lika pigg som tidigare ridpass utan kunde göra lugna fattningar och fortsätta, men han bjöd ändå bra.
Någonting vi jobbade med idag som var väldigt roligt var nedsittning. Jag älskar verkligen att sitta ner i trav! Det var i alla fall roligt att sitta ner ordentligt. Amoure kändes inte särskilt annorlunda mot under lättridningen och jag personligen tycker att jag har lättare att inverka när jag sitter ner.
Sedan pausade vi lite och gjorde en bakdelsvändning åt varje håll, det har han väldigt lätt för. Och vi avslutade med skänkelvikning på diagonalen vilket Gun tyckte vi båda gjorde bra. Det enda jag behöver göra är egentligen att rida framåt, så det inte blir vingligt, och sedan flytta lite mot slutet, men ha honom rak i alla fall :)
En sak som Gun fick påpeka ganska många gånger var min högerhand som jag hela tiden lyckades vinkla neråt, men det blev bättre, och det ska jag fortsätta tänka på :)

Kommentarer
Postat av: emelie

Himla fin den var måste jag säga :)

2011-11-02 @ 07:23:08
URL: http://teamemelielindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0