Dagens uteritt!

Idag åkte jag direkt efter skolan. Var i stallet runt 14.00
Tog in Yngve och såg att Sara var där. Frågade om hon ville rida ut och det ville hon så vi red Gällsta rundan. Yngve skötte sig fint (förutom ett konstigt skenhopp) Vi skrittade bara. vi var ute i typ 45 minuter. Då vi om tillbaka var klockan halv fyra.
E konstig sak var att då jag tog in honom hade han ett bandage på höger bakben. Blev jätte orolig! Fick sen reda på att mamma bara hade lindat för han hade ett litet sår som inte inte ville få lerigt.
Jag pysslade jätte mycket med honom väl inne igen. Sköljde av alla hovar och fixade, sköljde jag svansen och gjorde inbakad. Han fick stå kvar inne sen och mumsa på intagsmasten!
Imorgon blir det lektion med Gun! Ska bli superkul. Har inte ridit seriöst på en och en halv vecka, bara ridit ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0