Dagens träning

Tusseträningen idag gick jätte bra :)
Amoure
hade så mycket energi! Jag förstår inte var den kommer ifrån, han får inte ens något kraftfoder...
Men i alla fall, vi började med att jobba över fyra bommar i galopp där Tusse ändrade avståndet lite till och från för att hästarna skulle korta och länga sig. Amoure skötte sig bra, han var lite het på gröten och därmed lite svår att korta men det gick bra. Länga tyckte han var kalas!
Sedan hoppade vi en tre studds, det gick jätte bra! Första gången var han lite spänd och tog lite större språng än han behövde men sedan flöt det på bra. Vi avslutade med att hoppa en liten bana två gånger, ett åt varje håll. Då red vi som en serpentinbåge över två kryss på medellinjen och sedan över studds och bommar, sista gången gjorde vi det i omvänd ordning.
Amoure var duktig och Tusse var nöjd, hon tycker att jag coachar honom jätte bra och det var kul att höra :)
Imorgon slänger jag upp en skiss över vad vi gjorde idag, har tyvärr varken film eller bilder då både jag och Frida satt till häst hela tiden.


Kommentarer
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Vad kul att det gick bra !:)



Var gärna med i motiveringstävling om du vill vinna en fet läkning + intervju :)

2011-11-23 @ 21:28:08
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0