När ponnytiden är slut

Det här är en fråga som är väldigt svår att svara på, då det finns massvis med alternativ och de ändras hela tiden.
I nuläget ser det ut som följande:
Jag kommer att tävla Amoure i två år till, fram tills jag fyller 19 år eftersom att man enligt TR får tävla ponny fram till och med det året man fyller 18 år och jag fyller år i januari.
När jag fyllt 19 är det ungefär ett halvår tills jag tar studenten och när jag tagit studenten vill jag åka utomlands.
Det är helt underbart att ha häst men man är fruktansvärt bunden, det är svårt att boka en sista minuten och bara "dra", det gäller att planera vem som ska ta hand om hästen, om den ska ridas eller vila. Listan kan bli lång.
Jag vill prova mina vingar någon annanstans än i Sverige, och som det ser ut nu vill jag plugga utomlands i något år, för att sedan (kanske) återvända till Sverige och plugga vidare.
Vad som händer med Amoure är svårt att säga, om det går vill jag låna ut honom till en liten tjej som vill satsa på fälttävlan, och som förstås är väldigt duktig!
Det blir nog ingen storhäst för mig, inte de närmaste åren i alla fall, men man vet ju aldrig ;)
Kanske lite ovant att se mig med storhäst, men det händer ;) Två bilder från förra sommaren då jag red Obsession.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0