Amoure 21/12-13

Idag var Amoure betydligt lugnare men för att vara på den säkra sidan så arbetade jag igenom honom i traven innan jag gav mig på galoppen. 
Jag och Amoure lekte runt med längningar, upptagningar, skänkelvikningar, bakdels- och framdelsvändningar. Massvis med övergångar och tempoväxlingar och Amoure lyssnade jättebra trots att han ibland blev lite på.
Sedan gick vi över till galoppen och det märktes att han var trött efter gårdagens pass. 
Jag satte rätt mycket press på honom i högervarv där han har blivit ganska stretig och springig, och då blev han sur och tyckte att det var väldigt jobbigt. Jag fick kämpa för att få honom att jobba med mig och inte mot mig så jag avslutade när han kändes bra. När jag travade av honom lång och låg så var han väldigt avslappnad och lyssnade bra, igår var han ganska springig även i avtravningen så det var ett klart framsteg.
Jag längtar (helt olikt mig) efter värme för att få en lugn ponny, hahahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0