Payandride/Programridning LB:1

Idag var det programridning på Vallentuna. I dag var målet att ha en cool Yngve på plats men med mycket energi. ville även ha över 55 % men det skulle inte ha fungerat dock om han var lite seg som förrförra veckan.
Då vi kom dit fick han stå och äta i transporten medan vi tittade på lite ekipage. Sedan skrittade jag fram i ridhuset. Han var helcool då med. Jag hade nästan förväntat mig att han skulle vara lika seg idag igen. Den här gången hade jag fokuset på att få en reaktion från skänklarna. Och det fick jag! gjorde flera "wake up" övningar och han kom igång bra! Ville dock inte göra honom trött vilket jag gjorde förra gången så travade och galopperae bara en liten stund. Väl inne på banan blev han riktigt pigg! Inte alls likt honom men jag blev super glad. Genom hela programmet var han riktigt allert och jag var överlycklig haha. Själv tycker jag att det inte kunde gått bättre. Det slutade på 56.20 % vilket jag är helnöjd med. Första gången vi startar LB:1.
Gjorde lite små missar. Inridningen med halten blev för långt bak, sen skritt inslag, i serpentinerna var han inte riktigt höger ställd. Första galoppvolten blev konsig sedan belv det ett travinslag för han orkade inte riktigt hålla galoppen sen var dommaren lite konstig enligt Yngve haha. Ökade galoppen blev lite för mycket haha. Jag som inte riktigt var berädd på att han var på hugget. Låter som om jag klagar mycket men det var många småsmåsaker. Jag log brett då jag red upp sista gången för var helnöjd med honom som sagt kunde inte gått bättre.
Fick ju träna på det som gick sämre efter och dommaren pratade om vad jag skulle tänka på. Red om serpentin 2 till slutet och det blev lite bättre i alla fall i serpentinerna. Han började nog bli lite trött. Men nu vet jag vad jag ska träna på!
Och här är det jag fick göra om (det bedömdes inte)
image description

Kommentarer
Postat av: My

Var med och tävla om veckans blogg:



http://ourworldtogether.blogg.se/2012/march/glom-inte.html



/M

2012-03-18 @ 20:36:25
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0