Amoure 3/3-14

Idag kändes Amoure riktigt trälig under framridningen - gick varken fram eller tillbaka. 
Som tur var så väntade en träning för världens bästa Lisa, och det behövdes minst sagt. Jag känner att vi har fastnat i någonting nu igen - och med hjälp av Lisa kom jag fram till att det har väldigt mycket med min ridning att göra. 
Jag har börjat föra bak mina händer vilket inte alls är bra - jag har ingen aning om var det kommer ifrån men det har blivit värre över tid. Idag fick jag i alla fall jobba med att få bort det samt rida Amoure fram till bettet hela tiden. Det gick bättre och bättre och gjorde att Amoure bar sig själv mycket bättre - precis som han ska göra.
Så nu ska jag verkligen tänka på min egen ridning - föra fram händerna ordentligt (så småningom stannar de förhoppningsvis i rätt läge naturligt) samt rida fram honom till bettet och inte "hålla" för att han blir springig. Kvicka hjälper, lätt hand och bra sits. Bra att jag har något att jobba på :)
Kommer en ny, vårigare design snart - åtminstone en tillfällig :)

Kommentarer
Postat av: Tuva

Åh snygg Amoure :)

2014-03-04 @ 19:15:02
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0