Två veckor kvar

Idag är det exakt två veckor kvar till årets tävlingsdebut - och som jag längtar. 
Jag rider inte bara för att tävla, men tävlingarna är helt klart en höjdpunkt, och ett stort plus. Jag tycker att det är lätt att på tävlingar ta reda på vad man behöver slipa lite extra på, för det är mycket som fungerar hemma som kanske inte fungerar under mer stressiga situationer på bortaplan. 
 
Jag har funderat och funderat över mål för den här säsongen - men det är så svårt att sätta upp dem. För mig är inte resultaten i sig det viktigaste, det är känslan och den rutin som Amoure får varje tävling.
Om jag ändå ska sätta upp några mål så är det följande:
- Plocka någon placering på en vanlig dressyrtävling.
- Börja plocka lite placeringar i hoppningen
- Debutera 105/110 cm under vårsäsongen
- Bli stadiga i P90 och därmed kvala 1*
Dessa mål känns relativt realistiska och jag tror absolut inte att de kommer vara omöjliga att uppnå, men det är i alla fall vad jag vill :)

Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Jag vill också tävla snart! :)

2014-01-19 @ 21:25:28
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0