Svar på frågestunden del 2

Red du på ridskola innan du fick egen häst? 
Ja, men bara i ett år. När jag väl börjar gilla något så går jag in på det helhjärtat, vilket gjorde att jag under året jag red på ridskola parallellt även åkte iväg på kurser, ridläger och hade även en sköt-/medryttarhäst. Så det gick fort framåt, och därefter hade jag en foderponny :)
Hur kom det sig att du började rida?
Jag började gilla hästar helt enkelt, haha. Jag var på väg att börja rida två år innan jag faktiskt gjorde det, men min mamma försökte dra ut på det, stackare (men världens bästa) som nu stöttar mig med egen häst sedan 6 år tillbaka...
 
Vad tycker du om JH collection?
Mycket fina saker, men just nu tycker jag inte alls om det rosa. Resten är överlag väldigt fint :)
Två av mina favoriter från JH Collection 
Hur många sadlar har du?
Två stycken, en hoppsadel från Frank Baines och en dressyrsadel från Crown :)
Vad tycker du om travsporten? 
Ganska onödig, för det känns som att det mest handlar om pengar. Många hästar pressas nog alldeles för hårt, så det känns lite fel. Jag har ingenting emot körning men det är just travsporten som känns väldigt pressad och pengaberoende.
En bloggponny respektive blogghäst du skulle vilja rida? 
Jättesvår fråga, jag är tyvärr inte så insatt i blogghästarna. Men jag skulle gärna prova att rida Johanna's Flex och Ingrid's nya, First Maid. Vilken ponny jag skulle vilja rida vet jag inte riktigt...
 
Tack Malin, EmiliaMatildaVanessaCorneliaJenny och Tuuli för frågorna.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0