Svar på frågestunden del 1

Hur hög är din ponny?
Han är drygt 146 cm i mankhöjd.
Vilken är hans starkaste respektive svagaste sida?
Hans starkaste sida är hans vilja och hans svagaste sida är nog all energi som han ibland inte får utlopp för. Men annars är hans galopp både hans starkaste och svagaste sida - den är stor och rund, men ibland blir det lite för mycket splatter och svårt att korta ihop.
Vad är erat mål 2014?
Att bli stabila på tävlingar, debutera 110 cm hoppning, kvala 1* fälttävlan och förhoppningsvis bli stadiga även på vanliga dressyrtävlingar.
Hur gammal var du när du började rida? 
Jag var 11 år när jag började rida.
Om du inte red vad skulle du göra då?
Jag tror att jag skulle dansa ett par gånger i veckan, det gjorde jag när jag var yngre och jag tycker fortfarande att det är väldigt roligt.  
Vilket träns går Amoure bäst på, och vilket bett?
Amoure går i skritt och trav allra bäst på hackamore, men i galoppen blir han nästan lite "hindrad". Annars går han för närvarande bäst på ett tredelat, anatomiskt d-ringsbett med remontnosgrimma till. Amoure fungerar inte alls utan nosgrimma, och det tror jag beror på att han behöver något som hjälper till att hålla bettet stilla i munnen på honom då han lätt blir lite orolig i munnen annars. Tidigare gick han allra bäst på ett Rambo Micklem-träns, men nu går det lika bra på ett vanligt :)
Tack Malin, EmiliaMatildaVanessaCorneliaJenny och Tuuli för frågorna.    

Kommentarer
Postat av: Linn

-Jo kanske ;) Jaa :)

Allt bra? :)

2014-01-29 @ 10:30:26
Postat av: Becka

Åå vad kul med fälttävlan!

2014-01-29 @ 11:37:24
URL: http://nattstad.se/godmadeusperfect

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0