Ridsport i media 2013

Jag är stolt över svensk media, för under 2013 så har ridsporten fått alltmer plats. Vi har fortfarande långt ifrån den plats jag anser att sporten förtjänar, men vi finns där!
 
Denna "uppmärksamhet" beror troligen på de prestationer som svenskarna har lyckats med det gångna året. Lag-EM-brons i hoppning och Lag-EM-silver i fälttävlan. För ärligt talat - vi tar medaljer i ridsport men var tusan är de där fotbollsmedaljerna? Vi ska ha en av världens bästa fotbollsspelare men ändå vår vi knappt vara med på mästerskapen. I ridsporten når vi i alla fall framgång.
 
Det är bra att fler börjar inse ridsportens inflytande - och hur många utövare sporten faktiskt har. De förändringar som jag framförallt sett under årets gång är att de svenska ryttarnas framgångar nämns mer och mer på exempelvis sportnytt, i tidningarna och generellt i nyhetssammanhang. De största tävlingarna visas på SVTplay med sammandrag i SVT, vi har fått två hästkanaler (Horse1 och Horse & Country) att titta på. Trots detta är en del fortsatt kritiska mot ridsporten som sport, eller idrott, men så tror jag tyvärr alltid att det kommer vara. Vi får vara glada för det lilla.
 
Tror ni att ridsporten kommer få ännu mer plats 2014?
Foto: Roland Thunholm
Fälttävlanslaget till vänster & hopplaget till höger.

Kommentarer
Postat av: Josefin Pageryd- hästbloggen

Vilken bra blogg du har :) kram

2014-01-06 @ 02:19:46
URL: http://pageryd.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0