Om min drömhäst fanns...

... så skulle den vara si sådär 167-172 cm hög, mörk gråskimmel eller mörkbrun (typ svart) med vit lykta (=bred bläs).
Den skulle vara runt 4-6 år och ha gått något championat i fälttävlan med bra resultat. Bra stam, gärna svenskfödd.
Den skulle ha bra hinderuppfattning, hoppa allt man styr på samtidigt som den var rädd om sig. Flashig trav, stor och rund galopp och en vägvinnande skritt.
Modig är väl bara förnamnet - otittig och förtroendegivande skulle den vara och hoppa allt på terrängbanan.
 
Det är långt bort - men trots att det känns omöjligt kanske jag en dag hittar den där drömhästen? Jag har ju hittat min drömponny.
Jag skulle kunna tänka mig en Amoure på 170 cm också, men då skulle han nog vara svår på terrängbanan med all den energin ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0