Amoure 23/1-14

Igår var det torsdag och lektion - hoppning.
Jag behöver kanske inte säga att Amoure blev helt överlycklig när han såg att det stod hinder i ridhuset? Det jag inte förstår med honom är att trots att man i perioder hoppar flera gånger i veckan så beter han sig som om det är första gången på ett halvår varje gång.
Amoure var i alla fall pigg och stark och jag hade ingen vidare broms - men hoppade gjorde han i alla fall bra. Han har blivit väldigt mycket kvickare i benen senaste månaderna och det märks att styrkan nu finns där.
Vi red över två upphöjda bommar, en 5,5:a och en oxer som en liten bana på slutet. Det gick väl bra förutom att han var lite väl pigg ;)
 
Ikväll ska jag rida massa lydnad och lösgörande och hoppas att det kan få någon effekt på herr duracellhäst :)
Idag är det svårt att tro att den här ponnyn för två år sedan tyckte att hoppning var både konstigt och läskigt... Bilden är från hans första hoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0