Amoure 19/1-14

Ridpasset blev ungefär som jag tänkt mig, med mycket fokus på galoppen.
Jag galopperade honom riktigt ordentligt och jobbade med övergångar, i övergångarna ned till trav måste jag verkligen tänka på att förbereda på rätt sätt och vara bestämd. På slutet fick jag faktiskt till riktigt bra avbrott.
 
Under passet jobbade jag mycket med att få honom runt innerskänkeln och att han skulle vara framme till innertygeln. Det som verkligen har förbättrats är att han söker sig fram till bettet och inte knäpper av, det har blivit mycket lättare att få honom att gå i en längre form vilket är prcis vad som har varit vårt mål länge.
Han fick i alla fall galoppera igenom kroppen ordentligt idag så imorgon blir det mer fokus på finliret.
Tungan, haha <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0