Amoure 17/1-14

Idag var det fokus på grundridning och lösgjordhet när jag red ett dressyrpass i ridhuset på Amoure.
Jag började med att skritta fram ordentligt och jobbade honom sedan i en lägre form i skritten en stund innan jag började jogga igång honom. 
 
I traven jobbade jag med övergångar, serpentiner, uppridningar med halter, öppnor och sidvärtsrörelser. Jag tycker att han lyssnade bra även fast han ibland blev lite ivrig. Speciellt i skritt och travövergångarna lyssnade han väldigt fint.
 
När han kändes fin i traven så gick jag över till galoppen där jag hela tiden jobbade med att ha honom runt innerskänkeln och till innertygeln, formad och mjuk. Ville att han verkligen skulle lyssna på mig och skjuta på bakifrån. Det märktes att det var lite jobbigt för honom och han fick bära sig själv, så jag avslutade när han kändes fin och lugn :) Nöjd med ridpasset då jag fick igenom det jag ville och lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0