Amanda här

Hej alla fina läsare! Om det kommit nya läsare så är jag i alla fall Amanda som alltid bloggat med Tove tidigare. 

Anledningen att jag slutade blogga väldigt plötsligt var för att Yngve blev halt och blev inte bra. Då en av veterinärerna trodde det var spatt så gav jag upp helt och tappade all motivation. 

Nu är Yngve bra och det finns inga spår av spatt. Vi har haft ut väldigt duktiga veterinärer och kiropraktorer och vi tror att anledningen till hältan var på grund av spänningar i ryggen. Nu jobbar vi mycket på att få honom avslappnad i ryggen men ryggningar och mycket låg form tillexempel. 
 
Yngve är gladare än någonsin och vill bara jobbajobbajobba och busabusabusa. Har aldrig sätt en sån glad häst! 
När vi tränar nu är han så motiverad och det känns jätte kul. Dock tar vi det fortfarande lugnt och undviker väldigt böjda rörelser än. Men det går framåt! 

Utöver Yngve har jag nu mera pojkvän i England, så två resor dit, två veckor varje gång, har blivit av. han kommer hit om några dagar med så det känns väldigt roligt. 

Skolan, KTH var helt galet innan julen. Hade 4 tentor och har nog aldrig pluggat så mycket någonsin. Under de veckorna fanns inget annat än plugg. Dock klarade jag alla och har nu jullov fram till 21 januari :) 

Under de sista veckorna nu innan skolan drar igång igen ska jag vara i stallet varje dag och laga massor med mat och bakelser! Och träffa lite kompisar så klart. 

Nu med KTH kommer jag nog inte att ha tid med att blogga. Det är ca 3 timmar plugg varje dag efter skolan (kommer hem ca sex) och ska jag hinna med stallet på vardagar, vilket jag inte alltid gör, så hinner jag inte.

Men jag uppdaterar er gärna då och då vad som händer med Yngvis och ni kan även följa min Instagram där jag uppdaterar om lite allting :)

Kram på er alla!  
Bild på bebisen från idag!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Men åh vad kul att höra från dig Amanda!

2014-01-09 @ 19:46:26
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Carolina - Stall Assla

Härligt med framsteg!! Snygg var han med :)

2014-01-09 @ 21:35:34
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0