Aladdin 3/1-14

Idag har jag varit och ridit Tussies ponny Aladdin.
Jag fick rida ut på honom då de haft lite problem med att han stuckit, bockat och så vidare.
Till en början gick det väldigt bra och han kändes lugn både i skritt och trav. Jag red på en grusväg fram och tillbaka och på "tillbakavägen" så drog hann iväg i några bockserier så mycket handlade om att avdramatisera.
När jag väl fick honom att komma till arbete och lyssna på mig så var han riktigt trevlig :) En härlig ponny!
 
Jag tycker att det är viktigt att få hästen att förstå att den inte kan bocka av ryttaren, men det är också viktigt att man som ryttare inte blir rädd för det kan även smitta av sig i annat arbete. Om man blir rädd när man rider ut kan man också bli rädd i dressyrarbetet till exempel.
Väldigt roligt att rida lite andra hästar i alla fall!
Söta Aladdin!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Min ponny är tio gånger värre och det blir ofta rodeo när vi rider ut dagligen... Vad brukar du göra för att avdramatisera situationen? Min lilla kille är en svår nöt stt knäcka...

2014-01-04 @ 08:54:25
URL: http://russetville.webblogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0