London & Amoure 25/2-14

Idag har jag ridit två hästar, eller ja, två ponnysar. Båda mina fina ponnysar <3 Idag var jag nämligen och hälsade på min gamla ponny, London, på förmiddagen och det blev även ett ridpass på honom. Träffade Londons jättegulliga medryttare och det var uppskattat att få mysa med min gamla bästis.
 
Första ridpasset var alltså på London, en liten d-ponny som jag hade i 2,5 år innan Amoure blev min. Det var riktigt roligt att sitta på hans rygg igen, och jag kände mig som hemma. Han rör sig väldigt mycket mindre än Amoure men det gör honom också betydligt lättare. Han är lite knepig innan man lär känna honom men jag kunde komma till ridning på en gång och det kändes jättebra. Han blev ibland lite lång och låg i formen, men eftersom han är så liten (jag är van vid Amoure, hehe) så är han betydligt lättare att fånga upp och rida ihop. Jag red lite övergångar och skolor på honom och allt kändes lätt - nästan som för tre år sedan, fina ponnyn.
 
Amoure fick sig ett ordentligt galoppass. Vi red ut på vägarna en bra bit och galopperade drygt tre kilometer i sträck (en gång bort och en gång hem) och han blev ordentligt svettig men orkade bra och var pigg och glad hela tiden. Börjar dra igång konditionsträningen ordentligt nu så att han är mer än redo när fälttävlanssäsongen drar igång :)
Jag och London för tre år sedan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0