Amoure 27/2-14

Under kvällen var det som vanligt lektion för min och Amoures del. 
Idag var vi bara fem stycken så vi hade sitsträning vilket var väldigt nyttigt för oss ryttare. Först fick vi rida runt självständigt i skritt och trav och Lisa tittade på oss och sa sedan om hon upptäckte några fel och då skulle vi själva försöka ta reda på vad det var. Jag vet ju redan mina brister - jag är rätt sne och har lättare att trampa ned i höger och är även svagare i vänster hand (men starkare i vänster arm...) och sedan har jag en tendens att skjuta bak underskänklarna men jag brukar ju tänka på det så förhoppningsvis blir det bättre och bättre.
Efter att vi gjort detta så red vi på en volt i alla gångarter och skulle hela tiden tänka på våra sitsar och det kändes bra. Amoure kändes väldigt fräsch och var pigg och glad.
 
Perfekt med lite "pekpinnar" när det gäller min sits inför tävlingssäsongen - då vet jag vad jag ska jobba på, inte bara vad Amoure behöver jobba på.
Här ser man mina brister tydligt - underskänkeln har glidit tok för långt bak och jag vette tusan vad jag gör med vänsterhanden men vackert är det inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0