Nyköping RS 15/9-13 - P80

Svenskt fälttävlansprogram för Debutantklass 2011Jag red inte fram särskilt länge - bara tjugo minuter ungefär. Mitt ben gjorde väldigt ont så jag försökte bara rida för att känna på honom och få honom att lyssna.Inne på banan var han lugn och lyssnade på mig större delen av tiden. Jag hade gärna velat ha honom lite mer explosiv bara.Fick väl egentligen bara två små missar som gav 5,5 poäng - halten mellan galopperna, själva halten blev okej men han drog iväg lite precis innan, samt ena upptagningen där han tyvärr blev lite utåtställd. Annars var det flest 7:or och 7,5:or i protokollet vilket var jätteroligt :) Fick bland annat 7:or på uppridningarna och sista halten, sista halten har jag aldrig fått en sjua för så det var jätteroligt. 7,5:orna kom förstås i galoppen och domarkommentaren var föga förvånanade "Mycket trevlig ponny med fin galopp".
66,25 % - 50,6 straff

Hopprov - 85 cmBra känsla på lydig ponny - fram till sista hindret där jag släppte allt för att det gjorde så ont så där fick vi ett riktigt skitpet som jag är jättearg över, men alltså helt och hållet mitt fel.4 fel - 54,6 straff

Uthållighetsprov - 1560 m - optimaltid 3 min 24 sekAmoure var taggad och glad, men på ett positivt sätt och inte "hejhå, du finns inte". Jag visste med mig att hinder nr 3, ett hus, var utslagsgivande både då det skördade många offer förra året men även i år så där var jag väldigt bestämd och efter det flöt allt på väldigt bra. Höll ett högt tempo vilket var rätt bra då han flöt iväg lite på några ställen men vi var ändå lite snabba på väg mot sista hindret så då plockade jag ihop och red i lugn galopp - tur det!0 fel på hinder - 3 min 11 sek - 0 straff för tiden.

Slutade på 54,6 straff och en 3dje plats. Dock är jag ändå besviken eftersom att vi hade vunnit med god marginal om jag inte hade klantat mig i hoppningen :(Det som gör mig mest glad med denna tävling är i alla fall att jag red på dressyrtränset i samtliga discipliner - och Amoure lyssnade! Känns som att han börjar bli lydigare och lydigare och det gör mig jätteglad :D

Lite klipp från terrängen, fler filmer kommer

Kommentarer
Postat av: Maja

Grattis! Ni är jätte fina! :)

2013-09-16 @ 20:50:49
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: lisa

hur går de för amanda? någon uppdate?

2013-09-16 @ 22:01:40
Postat av: lisa

hur går de för amanda? någon uppdate?

2013-09-16 @ 22:01:41
Postat av: Malin

Grattis, det verkar gå bra för er nu! :)

2013-09-17 @ 16:31:16
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0