Amoure 9/9-13

Ett dressyrpass i ridhuset var vad Amoure fick gå idag.
Hade egentligen planerat att promenera honom men eftersom att jag kände att han blev så lösgjord av galoppen igår så ville jag se om det även märktes i dressyrarbetet - vilket det gjorde.
 
Jag började med att värma upp och sedan jobbade jag med öppna och tempoväxlingar i skritt och trav. Öppna tycker Amoure fortfarande är lite jobbigt men tycker ändå att jag fick rätt bra kläm på det hela idag.
Sedan gick jag över till galoppjobbet där jag jobbade med fattningar på serpentinbågar där jag gjorde avbrott på medellinjen och fattade ny galopp direkt. Jobbade även mycket med olika storlekar på volter samt tempoväxlingar.
 
I galoppen kändes det att han var väl igenom i kroppen och det var lätt att rida ihop honom. Det enda som var lite jobbigt var i högergaloppen där han försökte tränga innåt men det tog jag igenom.
Avslutade med att trava honom lång och låg innan vi promenerade en sväng :)

Kommentarer
Postat av: Tuva

Hejsan! Jag har en frågestund just nu på min blogg och det skulle vara jätteroligt om du ställde en fråga! Du hittar inlägget på den här länken :) http://fattagaloppen.blogspot.se/2013/09/fragestund.html

2013-09-09 @ 20:58:36
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0