Amoure 5/9-13

I torsdags provade Amoure och jag på något nytt - lektion i ridskolegrupp.
Det gick faktiskt över förväntan, trots att den lilla ponnyn var otroligt laddad eftersom att arbetet faktiskt innehöll lite bommar.
Tanken med passet var att jobba med att få hästarna framför en och på bakbenen, fånga upp om de ville gå iväg och jobba med att "omvandla längd till höjd", d.v.s. istället för att springa på framåt skulle de samlas upp och få mer påskjut.
Till en början var Amoure väldigt stark - det var ju otroligt roligt - men efter lite bomarbete blev han lydigare. I galoppen var han väldigt laddad och tyckte att det var mer än superduperroligt så jag fick sitta ned och jobba honom ordentligt. Han blev i alla fall mer och mer avslappnad och lyssnade mer och mer på mig.
 
Det var en rolig lektion och jag tror att det här kommer att vara en bra upplevelse för Amoure - nu ska vi nämligen rida med i den här gruppen på torsdagskvällar. Nästa vecka ska vi hoppa - det lär Amoure tycka är kul ;)
Dåliga mobilbilder var tyvärr det enda som fotades :(
På den högra bilden började jag precis ta av min jacka ;p

Kommentarer
Postat av: Nora

Hej jag söker medryttar häst i Vallentuna och jag undrar om du vet i de stallet som söker medryttare jag är 13 år

2013-09-07 @ 15:16:25

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0