Amoure 1/9-13

Idag har jag varit i stallet tre gånger - och det känns minst sagt konstigt.
Imorse kollade jag till Amoure, fixade lite i hans lilla hage samt mockade och fixade mat.
Andra gången innebar ridning. Först var tanken att rida ut och ha cykelträning - det är nämligen många cyklister ute på vägarna så pappa cyklade med för att se hur Amoure skulle reagera. Det var dock inga som helst problem, han brydde sig inte ett dugg och när vi ridit en bit blev jag hoppsugen så vi skrittade tillbaka och byggde fram två små hinder på ridbanan.
 
Amoure var ganska stark och jobbig i början av passet men det berodde på att jag hade väldigt svårt att få honom att aktivera sina bakben, han kändes ganska tråkig, men efter lite galopp och sedan några låga språng så började han släppa till och skjuta på.
 
Jobbade över två räcken som jag hoppade snett över och på diagonalen tillbaka gjorde jag byte. Kändes faktiskt väldigt bra mot slutet, då var han reglerbar och tog fina, luftiga språng och gjorde också luftiga byten :)
Såhär såg det ut - 9 m mellan räckena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0