Sadelprovning

Sadelprovningen idag gick bra, dock fick vi byta ut båda sadlarna.
Först provade vi dressyrsadeln efter att den blivit stoppad. Egentligen låg den bra men eftersom att Amoure rör sig med så mycket rygg så studsar den lite vilket inte är bra.
Vi provade en annan i samma modell som satt mycket bättre - dessvärre var den svart så en svart dressyrsadel har vi alltså från och med nu.
 
Hoppsadeln låg lite i bakvikt, vilket jag gissat, så vi provade en ny på en gång. Denna var som tur var brun, så jag behöver i alla fall inte ha två svarta sadlar, hehe.
Den sadeln var lite mindre och nättare än min gamla fast den hade knästöd som gick lite högre upp vilket jag tycker är superbra eftersom att det underlättar i terrängen - då slipper mina knän hamna utanför :)
 
Snart ska vi åka tillbaka till stallet för att lasta Amoure vända nummer två och bege oss till Stora Wäsby.

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Ja jättegärna! (:

2013-10-08 @ 17:36:43
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0