Amoures bett

De här tre olika betten är de jag använder mest till Amoure.
Ett vanligt tredelat med rörliga ringar, ett med fasta ringar (eggbett) och ett D-ringsbett som är anatomiskt d.v.s. format efter hästens mun.
Jag tycker att det är otroligt viktigt att variera bett och eftersom att jag vet att Amoure trivst bäst på tredelade, och det är även de betten som ligger bäst i hans mun, har jag valt att variera mellan dessa tre, som kanske ser ganska lika ut men som ligger ganska olika i munnen.
 
Jag använder även ett hackamore som bettlöst alternativ och det trivs Amoure bra på - speciellt i skritt och trav. Jag tycker att det är lite svårare att galopparbeta - då känns han lite bromsad - men i hoppningen så funkar det alldeles utmärkt och han är uppmärksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0