Amoure 19-20/10-13

Igår joggad jag Amoure en liten stund i ridhuset.
 
Idag skrittade vi ut 1½ timme tillsammans med Carolina & Fidell och Anette & Ville. Vi skrittade Backrundan som är ca 9 km lång och går upp och ned hela tiden, mycket långa backar.
Amoure fick ha hackamoret och så lät jag honom gå på långa tyglar hela tiden - med målet att han skulle slappna av och kliva på ordentligt.
Det märktes att han tyckte att det var väldigt skönt - han frustade en del och mot slutet tog han långa, vägvinnande steg utan att öka farten. 
 
Att skritta ute i dryga timmen är så otroligt bra, ska verkligen försöka att göra det en gång i veckan nu - det är väldigt nyttigt.
Det var riktigt kallt att bara skritta i 1½ timme så jag unnade mig en varm choklad i cafeterian efter ridpasset.

Kommentarer
Postat av: Stallguiden - En guide för hästälskare

Vilken fin blogg ni har! Mycket fina bilder! :)

2013-10-20 @ 19:39:49
URL: http://stallguiden.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0