Amoure 17-18/10-13

Igår hade vi banhoppning på lektionen, Amoure var lite vild och halvt odräglig men hoppade gjorde han ändå bra.
 
Idag var det dressyrträning som gällde vilket var välbehövligt.
Jag red hela passet utan stigbyglar eftersom att jag vet av tidigare erfarenheter att både jag och Amoure brukar skärpa till oss och Amoure brukar inte springa.
Vi jobbade först med tiometersvolter i traven - där fick jag mest jobba med att rida en noggrann väg och det fick jag mycket tips från Lisa om hur jag skulle tänka.
Sedan jobbade vi på skänkelvikningarna som helt klart har blivit bättre.
Jag fick sedan rida igenom programmet (LA:1) och travprogrammet gick jättebra, skritten gick också bra. Kände att han var lite matt i galoppen så den blev lite sådär men då red jag om den delen och det blev mycket bättre.
 
Vi behövde verkligen den här träningen och det är så underbart att ha Lisa på plats <3 Bästa och mest engagerade tränaren, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0