13 oktober 2013

En bråkig Amoure fick gå ett pass på ängen imorse. Han var väldigt stark och nonchalant så jag fick bli riktigt arg på honom för att han skulle lyssna.
Ibland så blir han otroligt bossig och då gäller det att sätta gränser. När han väl lyssnade så blev han fin och då var jag nöjd och han fick förstås massvis med beröm så fort han släppte till.
 
Resten av dagen har vi städat på Överby. Diskat baljan och bytt vatten samt mockat i hagen, sopat bort spindelnät i taket, tvättat fönster, städat foderkammare, höloft och så vidare.
Utöver det rensade jag även upp bland mina saker både på loftet och i skåpet. Smörjde även sadelgjordar och träns vilket behövdes. Kändes som att det var lika bra att göra allt sånt småpyssel nu när jag ändå var inne i städtänket ;)
Pappa var jättesnäll och fotade lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0