Tre saker som (tyvärr) gör en tävling dålig

- Otrevliga funktionärer. Som ryttare är man ofta lite nervös, och ibland stressad, när man befinner sig på tävlingsplatsen och det är då viktigt att bli vänligt bemött av funktionärer. Sedan kan jag tänka mig att det ibland är väldigt påfrestande att vara just funktionär, och de (flesta) gör ett superjobb!
 
- Framridning/framhoppning i ett varv. Något av det värsta jag vet, det är definitivt inte att ge hästen de bästa förutsättningarna. En häst behöver (oftast) lossas i båda varv för att kunna prestera sitt bästa - det är helt enkelt omöjligt om man bara får rida runt i ett av de två varven. Tyvärr är det såhär på en del tävlingar.
 
- Dåligt underlag. På tävlingar där flertalet hästar går omkull inne på banan så blir jag lite mörkrädd. Tävlingsarrangörerna måste ju veta att underlaget är halt, tungt eller vad det nu är? För mig känns det som en självklarhet att man ser över underlaget innan tävling, men kanske är det inte så.
 Bilden har inget med inlägget att göra

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0