Lagkänslan skapar sammanhållning

Det är verkligen en hel annan känsla att tävla i lag än att tävla individuellt. Det skapar så mycket mer sammanhållning.
Egentligen är det ganska trist att ridsporten är en så pass individuell sport, man tävlar betydligt mer ensam än man tävlar i lag och på ett sätt tävlar man ju individuellt även då man tävlar i lag.
Jag red med i Div. 2 laget i hoppning på min förra ponny för 3-4 år sedan och i somras var jag ju med i SM-laget i fälttävlan. Det är väldigt roligt med lag och man lär känna många klubbkompisar.
Vi får se hur nästa år blir men jag hoppas att vi ska hinna vara med i något lag, jag och Amoure :)
En del av SW-truppen från Lag-SM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0