Dion 14/11-13

Igår hoppade jag lektionshäst, första gången jag rider en lektionshäst på 5 år.
Jag fick rida ett 13-årigt fuxsto som heter Dion, och hon var verkligen motsatsen till Amoure.
Vi hade hoppning på schemat där vi jobbade med att variera galoppsprången. I hoppningen var hon verkligen min typ av häst men under framridningen hittade jag inte riktigt knapparna.
Dion är känslig i munnen så speciellt vid hoppningen är det viktigt att man inte tar i henne för då börjar hon studsa. Hoppade gjorde hon i alla fall jättebra och hon var både kanonkula och studsboll - precis som jag vill ha dem.
Det var i alla fall riktigt roligt att hoppa henne och hon sög verkligen tag i hindrena och blev jätteglad :)

Får se om jag får hoppa henne nästa gång också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0