Amoure 7/11-13

Idag reds sista passet innan Amoures drygt två veckor långa vila.
Det var precis som varje torsdag lektion i grupp för Lisa, och även idag var det dressyr som stod på schemat.
Vi började att rida fram som vanligt med halter och övergångar men därefter så arbetade vi i hela ridhuset med bakdelsvändningar, skänkelvikningar och slutor. Det var en väldigt bra och nyttig övning som jag tror att jag kommer att dela med mig av senare.
Amoure var duktig och gjorde precis det han skulle. Skänkelvikningarna kändes riktigt bra och när jag tittade i spegeln såg jag att han verkligen tvärade ordentligt.
När den här övningen var klar så jobbade vi på 20 metersvolter med öppna och sluta i alla gångarter. Även det gick jättebra och Amoure var fin.
 
Perfekt ridpass att avsluta terminen med innan vilan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0