Amoure 28/11-13

Det var roligt att sitta på hästryggen igen, och det är ju helt klart det positiva med att ta lite paus - abstinensen!
Amoure var pigg och glad men ändå lugn, jag tycker att han gick på i ett alldeles lagom tempo i skritt och trav. Dessutom tycker jag att han gick i en trevlig form, men ibland glappade han lite så jag red mycket övergångar och tempoväxlingar för att få honom att ta ett ärligt stöd fram till bettet. 
I galoppen så kändes han lite för mycket av och på, tror att det beror på att han inte riktigt är helt igång. Jobbade i alla fall lite grann med att få honom att slappna av och inte bli kort och stark. Avslutade när det kändes bra och travade av honom lång och låg.
 
Jag har många mål med vinterns träning och därför är tanken att han ska sättas igång i lagom takt för att sedan matchas på bästa sätt inför vårens tävlingssäsong, tror att det blir jättebra :)
Det här är fortfarande en av mina favoritbilder på mig och Amoure, från årets tävlingsdebut i februari :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0