Amoure 2/11-13

Hoppträningen idag var riktigt rolig. Vi var 5 stycken i vår grupp och det var alldeles lagom tycker jag.
Vi började med att rida fram i alla gångarter, då gav Lotta lite olika tips och sådär innan vi började hoppa ett kryss och rida över travbommar.
Amoure var ganska jobbig på så sätt att han ibland drog järnet och bara sprang, när han inte gjorde det så var han jättelugn och lydig. Jag fick i alla fall bättre koll på honom under passets gång.
När vi värmt upp hoppade vi olika enkelhinder med bommar och avslutade sedan med en bana.
 
Lotta gav mig tipset att korta upp tyglarna ordentligt och flytta fram händerna för att få honom mer framför mig och lydigare, det fungerade faktiskt bra så det ska jag ta med mig till sista träningen innan vilan som äger rum på tisdag :)
Andra gruppen när de värmde upp, här ser ni i alla fall lite hur det såg ut innan det lades upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0