Yngves bett

Yngve rids faktiskt på det vanligaste, två och tredelade vanliga bett.
Vi har en speciell varjant av tredelat bett också som ska vara snällare och mjukare i munnen som jag tycker han går riktigt bra på med. 
Vi rider även ut på rakt gummibett ibland bara för variation. 
Hitills har jag bara ridit på vanliga ringar på bettet och inte fasta, men ska testa fasta också och se om han trivs bättre på det, eftersom jag av ren erfarenhet sätt att många hästar gör det mer. 

Dessa bett använder jag!

Kommentarer
Postat av: Emma - Saqubeck

Hur ser lederna ut i bettet med kulorna?
Är det som ett vanligt bett fast med kulor eller kan man rotera mundelen och skruva runt? Om du förstår hur jag menar haha :)

2013-05-21 @ 13:29:52
URL: http://www.saqubeck.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0