Världens duktigaste häst

Blir lika förvånad varje gång jag rider den här hästen känns det som. Känns som om jag bara langar positivt, och hatar när det är det ända man kan läsa om, man vill ju att folk ska vara mänskliga. Men Yngve är i en riktigt bra period nu och har varit sen snön försvann. 


Tanken var lite lätt barbacka ridning idag utomhus, som jag gör varje vecka. Både jag och Yngve trivs riktigt bra med det, vi båda blir så glada!
 
Började rida skänkslvikningar på längre tyglar som uppmjukning. Att han skulle flytta fint med minska lilla tryck. Fungerade super, och red utan sporrar! 
Efter när jag kortar lite red jag mycket bakdelsvändningar som var suuuuperfina, speciellt i ena varvet. Helt perfekta, är så himla glad!!!! Andra varvet är lite svårare, så måste ta tag i dem!
Fortsatte med lite övergångar, halter osv. Han var så mjuk och lydig. Gjorde allt jag bad om utan att vara för på eller stark men inte heller för loj. Perfekt. Red lite samlad galopp och han gjorde det så lätt. Jag bara satt upp lite så samlade han. Gjorde typ de bästa fattningara hittills också, och då ändå barbacka och ute. 
 
Alltså det här är inte ens i närheten samma häst som för bara ett halvår sedan, och inte tala om ett år sedan. Han är så klockren dressyrhäst och fixar allt man ber om. Jag kan inte själv ens förstå det hela. Satt och kollade igenom MSVC program och insåg att, vänta, allt det här kan min häst? Från att från inte kunna flytta i sidled, fatta galopp ingenting till att göra de flesta rörelser i MSVC är helt obeskrivligt. Men det beror nog väldigt mycket på mig också, vad jag lärt mig på honom! Kunde inte funnits en bättre häst för mig att köpa och lära mig på. 
 
Ni ska få fler bilder, lovar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0