Om Amoure inte längre tyckte om att hoppa

Det här ämnet ville Olga att jag skulle skriva om.
 
Det är en väldigt svår fråga, och det beror ju på i vilket skede det skulle hända. I nuläget är ju min plan att ha kvar Amoure tills jag fyller 19 år och inte längre får tävla ponny. 
Han betyder oerhört mycket för mig, och om han helt plötsligt skulle bestämma sig för att hoppning inte är lika roligt som han tycker nu, ja då skulle jag nog anpassa mig. Han är ändå otroligt rolig i dressyren när man väl får pli på honom. Han har ett härligt steg och känns riktigt maffig när han väl går där han ska.
Jag tror att om vi skulle satsa helhjärtat på dressyren skulle vi nog kunna komma ganska långt.
 
Med tanke på hur roligt Amoure tycker att det är att hoppa så tror (och hoppas) jag att han aldrig kommer att tröttna på att hoppa, speciellt inte i terrängen. Men det är ett intressant ämne att diskutera.
 
Hur skulle ni reagera om er häst/ponny helt plötsligt inte ville göra det du tycker är allra roligast?
Pigg och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0