Lycka!

 
 
Igår när jag var i stallet så skulle Johan i stallet prova rida Yngve för skojs skull. Vi tog in honom och såg inget men när vi kom till ridhuset så var han halt, på det benet han vart sparkad på. Och han var väldigt rädd om såret, ville inte alls att vi skulle komma nära. Fan tänkte jag bara. Orkar inte, med tävling och allt.
Var ledsen och det kändes surt. Men jag vet att Yngve kan överreagera på sår och tänker att jag väntar tills imorgon.
Och idag haltade han ingenting och såret var nästan läkt! Vi fick klämma och allt, och han sprang utan att visa något med!
Valde att ändå inte rida idag, men det var nog bara så att han var lite fjantig igår. Jag tvättade rent såret och satte på en jättebra salva från usa så förmodligen är det ännu bättre imorgon!
Och imorgon ska jag även rida för Lisa, om han känns fräsch. Känna lite och se vad hon säger (: vi måste vara i topp trim för helgen!
 
Här är såret precis när han blev sparkad, så som ni ser är de inte alls speciellt stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0