Inne/ute på tävling

Vad tycker ni är bäst? Att vara i ridhus och tävla eller på utebana?
 
Vissa hästar kanske blir mer tittiga ute och mer fokuserade inne? Medan andra hittar mer energi ute. 
 
Själv föredrar jag att tävla utomhus, helt klart. Yngve har alltid energi när jag tävlar, men han blir oftast väldigt tittig i ridhus. Jag förstår inte varför egentligen, men så fort han kommer inom väggar så spänner han sig. Och då måste man ha tid på sig i ridhuset innan man rider programmet så han ska få vänja sig. Det värsta är egentligen när det är framridning utomhus och sen går man in. Då är det riktigt svårt. Får han gå från ridhus till ridhus beter han sig nästan alltid bra. 
 
Jag är riktigt förbannad faktiskt att väldigt många väljer att hålla tävlingarna inomhus i vår/sommar. Det är bara två tävlingar på hela våren som går utomhus för vår del, och det är inte alls bra. Nästa gång är det Tyresö och då är det först utomhus sedan inomhus. Irriterande, samma sak på Sollentuna helgen efter. Enda gången det gått helt ok med framridning utomhus och tävling inomhus var i Falun, men då hade han fått se ridhuset några gånger. 
 
Jag antar att det bara är att tänka positivt och liksom inte tänka så mycket på det. Jag har ju turen att jag varit på Tyresö förut, hoppas bara att han minns det! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Mig ponny får mer energi ute men han blir mer tittig då så det är lite olika!

2013-05-16 @ 07:17:32
URL: http://ellacorren.blogspot.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0