Dagens träning med Yngve

Idag höll vi faktiskt till i ridhuset trots det fantastiska vädret. Hinner bara träna honom en gång den här veckan och det var idag! Annars har han och får gå ute alla andra dagar. 
Anledningen att jag inte håller till på ridbanan är att underlaget inte är tillräckligt okej för att rida dressyr på för Yngve, han spänner ryggen och går inte på ordentligt. 
 
Skrittade fram för hand och förväntade mig en seg häst eftersom det var väldigt varmt, säkert 25 grader i ridhuset. Vi var själva i ridhuset när vi red fram och då blir han okoncentrerad. Han går liksom och tittar på ridhusdörren hela tiden och väntar på kompisar, men det fungerade ändå hyfsat bra! Yngves girlfriend dök upp senare och gjorde honom lycklig i vilket fall. 
 
Ridpasset gick helt otroligt bra. Red igenom LC:1an en gång bara för att det var ett tag sedan jag red den. Det var verkligen lätt så vi gjorde annat istället.
Han var så sjukt fin idag, pampig, full med energi och vilja. Red öppnor, sjänkelvikningar, förvänd galopp i serpentiner, enkla byten, samlad galopp, tempoväxlingar osv. Allt var så bra och det var riktigt roligt att rida honom Han tyckte det kalas och varje gång jag släppte lite drog han iväg i full galopp! Vi testade även ett rent byte. Gjorde som Patrik Kittel visade och han bytte faktiskt! Vilken liten dressyrhäst jag har. Men ska inte träna mer byten nu eftersom det inte finns med i programmen jag rider nu.
 
Avslutade med att busgaloppera innan jag skritta av honom ute för hand. Efter fick en väldigt svettig Yngve badas och betas i en timma vilket uppskattades till hundra!
Min fina idag <3
Bilder från Aspvik kommer upp snart, missa inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0