Bra att ha en domare som tränare!

Idag var det Lisa träning på schemat! Han var faktiskt riktigt fin på framridningen. Strävade inte emot någonstans utan var mjuk, låg och fin med mycket energi! 
 
Vi började med att rida igenom lite 10 meters volter eftersom han, i ena varvet strävar emot lite eller kryper ihop. Det gick jättebra, fick super tips om hur jag ska göra för att det inte ska bli så.
 
Efter det red jag igenom programmet (LA:1) och Lisa dömde. Hon dömde med protokoll och allt för att se det mer tydligt. Programmet gick bra. Uppridningen lite halvbra i halten och lite bakom lod i travprogrammet. I galoppen fick jag ett avbrott men i helhet kändes det som om det flöt på väldigt bra. Galoppen var super. 
 
Nu när jag räknade ihop poängen hemma fick vi 60,52% vilket gjorde mig väldigt glad! Och då dömer inte Lisa snällare utan snarare tvärtom eftersom hon vet alla misstag vi gör och ser allt, som kanske inte en annan domare skulle se. Är väldigt nöjd med det. Hon sa att galoppdelen är super och att jag måste få upp honom lite mer i formen så får vi ännu högre. Så ska tänka på att få upp honom imorgon. 
 
Red lite efter programmet och jobbade på att få upp formen med Lisa. Den blev jätte fin och måste bara tänka på att inte låta honom hänga sig i handen utan att släppa på inner då så han måste bära sig själv. 
 
Är super nöjd med dagens träning! Efter badade jag honom och sen fick han stå ute i en sjukhage med mat och mumsa på medan jag fixade inför imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Är det kanske en hungrig liten Maximinus bakom? hahha, tror han var lite avundsjuk :c

2013-05-03 @ 21:52:37
Postat av: AmandaB

Var gärna med i min tävling där man kan vinna broddpluggar :D
http://fames.se/amandablomkvist/tavling-i-sammarbete-med-md-broddplugg/#respond

MVH AmandaB

2013-05-03 @ 22:32:08
URL: http://fames.se/amandablomkvist
Postat av: Maja

Sv: Tack!! :)

2013-05-04 @ 00:10:00
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Min dressyrtränare är också domare, riktigt lämpligt ;)

2013-05-04 @ 07:59:54
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0