Börjar träna svårare!

 
Idag var det träning för Lisa! Yngve kändes fin på framridningen, mjuk och härlig.
Vi började och prata ganska mycket jag och Lisa om allt typ. Jätte kul! Lisa tyckte han såg bra ut från början och det tyckte jag med, han var fin. Det kändes nog från oss båda att vi kunde träna på något svårare idag.
Vi började rida en jättebra övning. Man rider på ena långsidan av ridhuset. Först öppna längst långsidan, in i en tiometersvolt och ut i en skänkelvikning till c, tillbaka på samma långsida i andra varvet och så gör man samma sak igen öppna, volt, skänkelvikning.
Fick massor med beröm och vi pratade verkligen om hur långt han kommit. Han gör så fina skänkelvikningar nu, helt felfria med riktigt bra öppnor med, och för bara några veckor sedan kunde han inte ens flytta i sidled.
Både jag och Lisa är lite i chock varje gång vi ber honom göra saker och han bara fixar allt vi ber om, han älskar verkligen det här!
Efter det tog vi förvänd galopp i serpentinbågar. Gick hur bra som helst, bästa förvända i serpentiner hittills. Fick tips om hur jag ska göra för att behålla formen fin fast ändå ha balans!
Superlektion!
 
Så fin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0