Besviken och ledsen

Ja som rubriken lyder är jag väldigt besviken på Yngve. Men berättar mer längre ner. 
 
i LBn var det ungefär 25 hästar som inte var godkända av 35. Alltså 10 stycken godkända, varav 7 var placerade. Alltså blev man placerad på ungefär 61% vilket är väldigt ovanligt. Anledningen till detta ar att ridhuset var väldigt tittigt. Nästan alla hästar stod på bakbenen runt domaren och slängde sig hit och dit. 7 stycken red runt 40%
 
Jag har ju en väldigt nervig häst så han slängde sig lite hit och dit men då vi fick startsignal gick det bättre. Tyckte det var ganska bra flyt fick dock tre större missar just på grund av ena kortsidan där han stannade till två gånger och skyggade. Fick 58%, vill självklart ligga över 60% nu i LB men med tanke på omständigheterna så var det ändå bra. Vi kom 11 av 35 ekipage. 
 
Framridningen till LA var jättebra. Han var hur fin som helst och gjorde alla delar utan minsta svårigheter. Inne i colecktingring var han kolugn, inte alls tittig och gick jättefint. Inne på banan kändes det jättebra tills vi red upp. Första halten gick jättebra sen vet jag inte vad som hände. Hela travprogramet blev pannkaka.
 
Han var inte seg och inte tittig alls, men han vägrade lyssna på mig. Han skrittade större delen av travprogrammet och skrek åt hästarna utanför, missade på skänkelvikningarna, volterna, ryggningen, ja allt. Jag var verkligen helt bortkopplad från honom. Så har han aldrig gjort förut. Visst att han har blivit rädd, tittig, seg osv det är helt okej och då blir jag inte ledsen eller besviken och så, men nu kändes det bara som om han jävlades med mig. Galoppprogramet gick bra, bara 6or och 7or och slutet med, men hela början och travprogramet vet jag inte ens vad jag sa säga? Är väldigt arg på honom just nu bara. Slutade på 54% och jag är väldigt besviken, så otroligt onödigt av honom. 
Det kan inte alltid gå bra men jag kände verkligen inte igen honom innan på banan till LA. Ush allting känns jobbigt nu. Pinsamt med så låga procent, speciellt då vi verkligen kan delarna i LA. Positiv Amanda nej men, orkar inte vara glad nu i alla fall. Hörs senare!
Innan var man glad! Mamma tog massa fina bilder på framridningen som kommer senare!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla hästar har ju olika "personligheter" men de har inte hjärnkapacitet till att bestämma sig för att "nu ska jag jävlas med hen som sitter på".

Utifrån både mig själv och andra så vet jag att när man ibland sitter på en häst som spänner till och inte gör som den brukar, tex på tävlingsbanan så blir man passiv istället för att rida på framåt = hästen får utrymme för egna idéer.

2013-05-04 @ 22:42:25
Postat av: Angelica Å

men vad tråkig, förstår om du är ledsen. det hade jag också varit! :'( men vafan var det för domare i lätt b. as wierd att så jävla många får så dåliga procent! :O

2013-05-05 @ 21:40:21

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0