Amoure 5/5-13

Som jag skrivit tidigare så ska vi alltså rida Lätt klass-programmet på tävlingen på torsdag, trots att det är Debutant-fälttävlan (hur det nu hänger ihop) och det programmet innehåller både skänkelvikning och lättare "förvänd" galopp, vilket absolut inte är något vi tränat på.
 
Idag hade jag i alla fall turen att världens bästa dressyrtränare kunde ställa upp och coacha lite. Egentligen behövde jag nog det mest mentalt, behövde känna att "ja, det här klarar vi!".
Jag och Lisa pratade väldigt mycket under träningen och diskuterade hur jag ska tänka. Och sedan skulle jag rida skänkelvikning på hörnlinjen som det är i programmet (i fredags var det hopplöst) och tänka sig: han flyttade! Varenda gång jag red skänkelvikning så gjorde han just det; en skänkelvikning. Det gjorde mig väldigt lättad och glad. 
Sedan red jag igenom programmet som är väldigt mysko, inga volter men en nedrans massa halvcirklar hit och dit. 
Men vi tog oss igenom utan missar, mer än att han blev lite stark på något ställe. Fick mycket bra tips och speciellt om hur jag ska rida i början samt galopprogrammet så det var jättebra, för det är främst där vi kan plocka poäng.
Exempelvis i de två serpentinbågarna efter uppridningen så ska jag se till att i båda bågarna rida fyra steg på spåret innan jag "vänder in" och innan galopp"bågen" ska jag tänka snett igenom, främst i vänster varv (förstår om ni blir förvirrade, skriver mest detta för min egen skull ;))
 
Bara att tagga till nu då!
Vad tycker ni förresten om nya designen? Inte så mycket förändringar men jag ville verkligen ha något nytt :D

Kommentarer
Postat av: Erica


Gilla nya designen =)

2013-05-05 @ 22:27:25
URL: http://icusen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0