Whats up

Igår var tanken att jag och mamma skulle rida Yngve lite då. Men som sagt ibland är han knäpp. Det blåste igår, vilket Yngve inte gillar speciellt mycket. Försökte rida ute men det var blank is överallt. Så gick ner till ridhuset. Men i vårt ridhus låter det som hela havet stormar då det blåser så Yngve var för jobbig för att kunna sitta upp på, så ut igen ur ridhuset med en halvt skenande häst. Satt upp ute istället och skrittade lite på isen innan jag gav mig. 
 
Det är verkligen jobbigt att ha en mupphäst. 
 
Idag ska jag i alla fall försöka igen att rida lite i ridhuset trots hans mupperier så får vi ser hur det går. Vill verkligen börja jobba på det som vi jobbade med hos Martin.
 
Efter det ska jag och mamma på Patrick Kittels clinic! Är as taggad, så åker direkt från stallet dit. Får uppdatera senare om hur allt gick osv.
Passade på att träna lite knoppning när ridningen ändå gick åt skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0