Södertälje RK utvärdering

Parkering: Vi fick parkera en bit ifrån tävlingsplatsen medan en del andra fick parkera väldigt nära, det var ändå okej avstånd på en ganska stor grusyta, dock blev det tyvärr ändå lite trångt. Det var ganska halt eftersom det på många ställen var is men det fanns grus att hämta vilket var bra trots att jag tycker att de borde ha grusat ordentligt redan innan.
 
Framhoppning/framridning: Det fanns lite småvägar att skritta runt på och sedan kunde man även skritta på en liten yta i ridhuset men det var litet och trångt. På framhoppningen fick man bara rida i ett varv (vilket jag inte tycker om alls) och det var tio ryttare därinne. Jag tycker att det var lite för många ryttare på den ytan, det var svårt att galoppera ordentligt men just att hoppa tyckte jag gick bra eftersom att de flesta var väldigt uppmärksamma.
En till sak som var lite jobbig var att man var tvungen att rida in i ridhuset, förbi alla som skrittade på den lilla ytan (vilket jag inte ville göra) för att kolla om man fick gå in till framhoppningen, de hade kunnat ha någon i öppningen.
 
Tävlingsbana & hinder: Stort och ljust ridhus där hela ridhuset användes för att bygga lite olika linjer vilket jag tycker var jätteroligt då det lätt, i de lätta klasserna, blir lite tråkiga banor men banbyggaren hade utnyttjat ridhuset på ett bra sätt tycker jag. Det var ganska otittiga och fina hinder, dock var det ett hinder som var beiget och därmed flöt ihop ganska mycket med underlaget. Det var väldigt många hästar som stannade på detta hinder, både i första och andra klassen. Det är lite trist när just ett hinder bidrar till så mycket fel.
 
Funktionärer: De flesta var väldigt trevliga :)
 
Kafeteria: Var i ena kortsidan av ridhuset, vilket jag tycker är bra så att man ändå kan hålla ett litet öga på vad som händer. Det fanns lite olika saker att välja mellan och priserna var väl okej, lite dyrt kanske. Fanns både mackor och lite mer ordentlig mat.
 
Övrigt: Väldigt bra tävlingsbana, lite sämre anordnat på framhoppningen men kan ändå tänka mig att åka tillbaka :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Nu är det tävling på bloggen, gå in och anmäl dig så är du med och tävlar om en gästbloggning!

http://eventingbyelsa.blogg.se/2013/march/tavla-om-en-gastbloggning.html#comment

Ha en bra dag! :)

2013-03-12 @ 20:26:05
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0